Mukadimah

Hasil dari penulisan puisi dan rancangan hendak menghasilkan buku pertama saya, tergerak hendak melagukan puisi-puisi tersebut di dalam bentuk lagu dan melodi; melihatkan anak-anak saya lebih teruja mendengar lagu dari membaca lalu terhasillah album ini yang mengandungi lagu-lagu puisi ketuhanan, nasyid, motivasi dan nasihat.

Saya mengumpamakan album ini bagaikan 'sebuah buku yang boleh didengar' kerana sebagai seorang yang bukan dilahirkan sebagai penyanyi dan pemuzik, maka sudah tentulah pertolongan dari Allah yang boleh menyebabkan album ini dapat disiapkan. Alhamdulillah.

Album ini bukanlah tujuan utamanya untuk dijual; oleh itu saya izinkan sesiapa yang berminat utk mendengar dan meng'download' lagu-lagu ini ke dalam PC mereka; adalah dialu-alukan. Sekiranya ada yang berminat ingin mendapatkan CD yang lengkap bersama cover, tentulah sedikit kos akan diperlukan untuk menyalin CD dari komputer 'home studio' saya serta penghantaran.

Friday, January 8, 2010

Air Setitik/ A Drop of Water: Bagian VI: Pengantar Perjalanan Diri-Benarkah Allah SWT itu Esa?

Air Setitik/ A Drop of Water: Bagian VI: Pengantar Perjalanan Diri-Benarkah Allah SWT itu Esa?

Mengenal diri yang sebenar-benarnya diri. ( Bagian pertama Pengantar Ilmu Tasawuf )
Ini mungkin sebagai permulaan untuk aku memperkenalkan ilmu mengenal ini kepada isteriku, anak-anakku dan sahabat-sahabat yang ingin mencari-cari.... Sekurang-kurangnya setelah aku berhijrah ke alam lain, mereka dapat melihat dan membaca serta mungkin mahu mengkaji lebih lanjut lagi, alhamdulillah titipan-titipan ini mungkin boleh menjadi asas atau panduan. Jangan takut, kita takkan mungkin gila untuk mempelajarinya sekiranya niat kita baik untuk Nya seadanya! ISLAM ITU WUJUD ATAS PERKARA GHAIB DAN NYATA...fahamkanlah ini.

No comments: